torstai 19. helmikuuta 2009

Addis Abeba 2 / II

Taloudenhoitajattareni näki unen. Unessa valkoinen nainen kutsui minua varhain aamulla pihalle, sinne missä on suuri akaasiapuu, ja menin sinne unenpöpperöisenä jalassani sandaalit ja kuluneet farkut. Valkoinen nainen näytti minulle sitten valtavaa kasaa perunoita sekä paljon luumuja ja sanoi, että "tämä kaikki on sinulle". Tämän jälkeen hän antoi minulle kaksi papua.

Taloudenhoitajattareni kertoi unesta vanhalle äidilleen, joka tulkitsi: "Oo, tämä on erittäin hyvä enne herralle, sillä valkoinen nainen tarkoittaa neitsyt Mariaa, perunat ja luumut tarkoittavat rikkauksia ja kaksi papua taas tarkoittaa kahta lasta."

Muuten asiat jatkuvat päivästä toiseen kuten jatkuvat, koska niin vähän tapahtuu. Autoni seisoo yhä rekisteröimättä. Helttaiibikset saapuvat joka ilta auringonlaskun aikaan täsmälleen samalle oksalle täsmälleen samaan pihapuuhuni ja päästävät täsmälleen saman kumean raakunnan. Aamulla ne lähtevät saman raakunnan säestyksellä toimien kuin kellot. Iltapäivisin kyläloistokottaraiset riehuvat ja rupattelevat akaasian latvustossa, mutta minä en ole sitä yleensä näkemässä, koska olen jossain muualla. Pimeän langettua abessiniankehrääjä alkaa päästellä kaksiosaista huutoaan, joka öiseen aikaan kantautuu monista paikoista Addis Abeban joutomailta, golfklubilta ja entisen venäläissotilaiden leirin paikalta.

Odotan maaliskuuta, jolloin tarkoitukseni on käydä Britanniassa ja Suomessa. Olen saanut kuulla uutisia tulevasta ja siitä, että minua odottavat uudet tehtävät kaukana pohjoisessa. Paljon pikemmin kuin olin odottanut.

Ei kommentteja: